Πρόκειται για την αρχιτεκτονική μελέτη ενός ξενοδοχείου Γ’ τάξης (2 αστέρια) με σκοπό την αναβάθμισή του σε ξενοδοχείο κλασσικού τύπου 4* συνολικής δυναμικότητας 80 κλινών.
Αναλύοντας το κτίριο, το υπόγειο θα περιλαμβάνει γενικώς τις βοηθητικές χρήσεις του ξενοδοχείου ενώ το ισόγειο τη reception, το lobby, το εστιατόριο, την κουζίνα και το bar. Στον Α’ όροφο αναπτύσσονται δώδεκα δωμάτια, στους Β’ και Γ’ από οκτώ, στον Δ’ τέσσερα και τέλος, στον Ε’ όροφο ένα δωμάτιο. Σύνολο τριάντα τρία δωμάτια τα οποία αναλύονται σε διάφορες τυπολογίες, από το απλό standard δίκλινο μέχρι την executive σουίτα.
Μορφολογικά, το κτίριο έχει μελετηθεί ώστε να αποκτήσει έναν κυβιστικό χαρακτήρα, αποπνέοντας μια μοντέρνα αισθητική, η οποία όμως θα δανειστεί στοιχεία της τοπικής αρχιτεκτονικής στο επιμέρους αρχιτεκτονικό του λεξιλόγιο. Ο κυβιστικός αυτός χαρακτήρας έχει επιλεγεί ώστε να διασπάσει τη μεγάλη όψη του κτιρίου και να την εντάξει στην ευρύτερη κλίμακα των γειτονικών κτιρίων - κατοικιών. Η όψη αυτή του στιβαρού κτιριακού όγκου, θα είναι μια μεταβαλλόμενη επιδερμίδα, καθώς, με τη χρήση συρόμενων πανέλων αλουμινίου, αυτή θα αλλάζει κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το τελευταίο θα ενισχυθεί με τη χρήση κατάλληλου φωτισμού ανάδειξης των διαφόρων αρχιτεκτονικών στοιχείων και λεπτομερειών. Η βάση του επιβλητικού αυτού όγκου επικάθεται σε μια μορφή pilotis, αφήνοντας το κτίριο σε αυτό το επίπεδο τελείως ανοιχτό, σαν μια πλατεία, στο τέλος της οποίας βρίσκεται μια υδάτινη επιφάνεια.
Πρόθεση της μελέτης μας είναι να υπάρξει έντονα το στοιχείο της φύτευσης καθ’ όλο το ύψος του κτιρίου αλλά και στον ακάλυπτο, το οποίο, σε συνδυασμό με την ύπαρξη του στοιχείου του νερού, θα προσδώσει στο κτίριο το αντίστοιχο μικρόκλιμα ενώ παράλληλα, αξιοποιώντας τα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας που θα εγκατασταθούν, θα ενισχύσει τον οικολογικό χαρακτήρα του ξενοδοχείου. Αντλώντας στοιχεία μέσω της γειτνίασης του κτιρίου με το σημείο φόρτωσης – εκφόρτωσης των εμπορευμάτων του τελωνείου αλλά του μικρού λιμανιού για το καραβάκι του Ληξουρίου, επιλέχθηκε η χρήση ξύλου για την επένδυση των πλαισίων της ανατολικής όψης, στοιχείο το οποίο συναντά κανείς ευρέως ως κατασκευαστικό υλικό των σκαφών. Το στοιχείο αυτό επαναλαμβάνεται και στην οροφή του lobby συνδέοντας το εξωτερικό με το εσωτερικό. Ακολουθώντας τις αρχές της μελέτης μας και ελλείψει κεραμιδιών και στον αρχικό σχεδιασμό του ξενοδοχείου, έχουν επιλεγεί στέγαστρα και πέργκολες σε ευθείες γραμμές ώστε να αναδειχτεί ο κυβιστικός χαρακτήρας που διέπει το κτίριο. Η αρχιτεκτονική αυτή χειρονομία αποτελεί μια προσπάθεια να εναρμονιστεί η αρχική μελέτη του κτιρίου με μια σύγχρονη αντίστοιχη μελέτη ενός ξενοδοχείου η οποία παράλληλα, να ανταποκρίνεται πλήρως στις προδιαγραφές και απαιτήσεις του σύγχρονου τουρίστα που πλέον έχει αντίστοιχες παραστάσεις τουριστικών καταλυμάτων από όλον τον κόσμο. Εκτός του ξύλου και του μετάλλου, άλλα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν είναι το γυαλί, το μέταλλο, η τσιμεντοκονία σε διάφορες αποχρώσεις, διαφόρων ειδών μαρμάρου και Βενετσιάνικο terrazzo το οποίο χρησιμοποιήθηκε ευρέως τη δεκαετία του 70’.