Μετά τη γενιά των Millennials, σειρά έχουν οι Gen Z. Γεννημένοι μεταξύ 1997 και 2012, με τους μεγαλύτερους της γενιάς να είναι μόλις 25 ετών, θα μας απασχολήσουν για αρκετό καιρό ακόμα, αποτελώντας το βασικό κοινό στόχευσης διαφόρων κλάδων, όπως και του ξενοδοχειακού. Είναι η πρώτη γενιά που έχει γεννηθεί μέσα στην ψηφιακή εποχή, κάτι που από μόνο του δείχνει προς τα πού θα πρέπει να κινηθούν τα στελέχη marketing, αν θέλουν να στοχεύσουν και να επικοινωνήσουν με αυτό το κοινό.
Έρευνα προορισμού και κρατήσεις
Η έρευνα των Gen Z για τον επόμενο ταξιδιωτικό προορισμό αλλά και την τελική κράτηση γίνεται πλέον με τα ψηφιακά μέσα, αφού η εξοικείωση που έχουν με την τεχνολογία είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλης γενιάς. Το 90% των Gen Zers¹ σε παγκόσμιο επίπεδο αναφέρει ότι η τελική τους απόφαση επηρεάζεται από τα Social Media. Δεν είναι τυχαίο επομένως που βλέπουμε διεθνή και εγχώρια ξενοδοχειακά brands να επενδύουν σημαντικό μέρος του διαφημιστικού τους budget για την ανάπτυξη πλούσιου και ποιοτικού περιεχομένου, ειδικά στο Instagram αλλά και το Tik Tok.
Αγοραστική συμπεριφορά Gen Z: Τι επιλέγουν για τα ταξίδια τους;
Πρόκειται για μία γενιά που είναι πρόθυμη να επενδύσει περισσότερα στο ταξίδι της, αλλά και να περάσει μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ταξιδεύοντας. Το νεαρό της ηλικίας των Gen Zers, άλλωστε, τους δίνει αυτή την ευελιξία, μιας και δεν έχουν τις υποχρεώσεις και τους περιορισμούς που μπορεί να έχουν ακόμα και οι Millennials.
Για να καταλάβουμε την αγοραστική τους συμπεριφορά αξίζει να δούμε κάποια βασικά στοιχεία:
- Ταξιδεύουν συνολικά μέσα στον χρόνο κατά μέσο όρο 29 ημέρες².
- Το 65% των Gen Zers αναφέρει ότι το να ταξιδεύει για να γνωρίσει τον κόσμο είναι ο πιο σημαντικός τρόπος να ξοδέψει τα χρήματά του³.
- Μία ανάλυση στο μοτίβο κράτησης που ακολουθούν δείχνει ξεκάθαρα την προτίμησή τους στους OTA’s⁴.
- Πάνω από 8 στους 10 Αμερικανούς Gen Zers αναζητούν τον επόμενο τους προορισμό σύμφωνα με τις εμπειρίες που έχει να τους προσφέρει⁵.
- Το κινητό τους τηλέφωνο είναι η πιο σημαντική συσκευή στα στάδια της έρευνας, κράτησης αλλά και ακύρωσης ενός ταξιδιού⁴.
Γιατί να στοχεύσουμε στους Gen Z ταξιδιώτες;
Η προφανής απάντηση είναι: για την ενίσχυση των πωλήσεων. Το βασικό χαρακτηριστικό των Gen Zers είναι ότι δεν υπάρχουν σύνορα και περιορισμοί για τα ταξίδια τους, και μάλιστα είναι πιο πιθανό να είναι αυτοί που θα ανακαλύψουν και θα αναδείξουν νέους προορισμούς. Το νεαρό της ηλικίας τους συμβάλλει σημαντικά ώστε μελλοντικά να γίνουν repeaters, επιστρέφοντας κάποια στιγμή στα επόμενα χρόνια στον ίδιο προορισμό, άρα στοχεύουμε όχι μόνο στο να επιλέξουν στο άμεσο μέλλον το κατάλυμά μας, αλλά και στο να δημιουργήσουμε εμπειρίες τις οποίες θα θελήσουν να βιώσουν ξανά.
Πώς μπορούμε να προσελκύσουμε Gen Zers στο ξενοδοχείο μας;
Για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε το συγκεκριμένο κοινό, θα πρέπει να μιλάμε τη γλώσσα τους και φυσικά να έχουμε παρουσία στα μέσα που χρησιμοποιούν. Επομένως, θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό ψηφιακό αποτύπωμα. Για να το καταφέρουμε αυτό, αρχικά θα πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι διαθέτουμε ποιοτικό περιεχόμενο, που παρουσιάζει εμπειρίες τις οποίες μπορεί να βιώσει κάποιος επιλέγοντας το κατάλυμά μας. Έχοντας αυτό ως βάση, μπορούμε να δημιουργήσουμε στοχευμένες display διαφημιστικές καμπάνιες για την ανάδειξη τοπικών εμπειριών.
Επίσης, μοναδικές, ινσταγκραμικές, ακόμα και tik-tok εμπειρίες είναι ικανές να προσελκύσουν σημαντικό πλήθος από το συγκεκριμένο κοινό. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι γαστρονομικές εμπειρίες είναι στην προτεραιότητα αυτής της γενιάς, άρα σχετικό περιεχόμενο θα είχε θετική ανταπόκριση από τους ίδιους.
Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε το πού καταλήγουν όλες μας οι ενέργειες προβολής και προώθησης: στο website του ξενοδοχείου μας. Το οποίο πλέον δεν αρκεί μόνο να ανταποκρίνεται στις κινητές συσκευές, αλλά να είναι πλήρως βελτιστοποιημένο για αυτές. Εύκολη και γρήγορη περιήγηση, χωρίς δαιδαλώδη ανάπτυξη υποσελίδων, είναι κάτι που θα βοηθήσει τον επισκέπτη που έχετε κερδίσει με διαδραστικό περιεχόμενο στα social media, να προχωρήσει με την οριστικοποίηση κράτησης.
Ο τουρισμός εξελίσσεται, και το ίδιο θα πρέπει να κάνουμε όσοι θέλουμε να έχουμε ενεργή δραστηριότητα σε αυτόν. Για να τα καταφέρουμε θα πρέπει να αναπτύξουμε ένα δίκτυο με εξειδικευμένους συνεργάτες, που με την τεχνογνωσία που διαθέτουν θα μας βοηθήσουν να αναπτύξουμε το τουριστικό μας προϊόν.
- https://www.condorferries.co.uk/travel-statistics-by-age-group
- https://www.hotelmize.com/blog/gen-z-travelers-how-their-travel-behavior-compares-to-millennials/
- https://www.telusinternational.com/articles/generation-z-future-of-travel
- https://etc-corporate.org/reports/study-on-generation-z-travellers/
- https://advertising.expedia.com/blog/travel-trends/gen-z-recovery-rebuilding/